sâmbătă, 18 martie 2017

Melancolic si beteag

Ohooo, multe s-au intamplat de cand nu am mai dat pe aici. Nu am avut nicio dispozitie "scriitoriceasca" si bag seama ca nici acum nu am, dar ma screm cu stoicism.
Din stolul de gaini disponibil in toamna am reusit sa raman cu 2 plus un cocos beteag. Din motive de vulpe la inceput de iarna si de caine bezmetic din vecini in primavara (o potaie simpatica, dar letala, tip bichon). Tot el mi-a aranjat si actualul cocos, care, dupa ceva tratament cu buline indesate pe cioc, cel putin se tine pe cele doua picioare si topaie schiop prin ograda. Nu, nu-l tai, nu-l mananc, suntem prieteni si ne iubim - asta nu e Rambo cazut in dizgratie cum erau cei de dinainte, in loc sa ies cu parul in gradina trec periodic si il mangai. Rau imi pare de Blonda, prima mea gaina, din lotul scos pentru nepriceputi ca noi de vecina, in anul in care ne-am mutat; prietena de suflet si ea. Gaina, nu vecina, desi si vecina mi-e draga.

Buuun. Adica nu-i prea bun de fapt. Ca si la capitolul patrupede stam cam prost. Vuvuzel, super cainele care radea, s-a decis intr-o zi sa faca o congestie pulmonară si sa fuga de acasa dupa prima tura de tratament. Ba chiar si sa nu mai vina deloc, ceea ce imi cam spune ca s-a dus in lumea cainilor... Drept urmare am decis sa ii adoptam unul dintre urmasi, ca avea bietul copii prin vecini, facuti cu numita Capra Șniții. Si bine am facut (ii si seamana leit, doar ca nu stie sa rada cu toti dintii), ca restul au fost gasiti gramada cu rotile in sus, prin bunavointa (probabil) a vreunui vecin care a decis sa ii otraveasca. Daaa, stiu, minunata viata la tara (si nu numai) din punctul asta de vedere...


Numarul de mâțe l-am stabilit fix la trei (conform cu cel al cainilor si inaripatelor - si aici nu punem la socoteala graurii si cotofenele): Mașa, Mișu si Mișu mic. Da, fix atata inspiratie am avut la numele mezinului. Iar broaste... căcălău (ar spune cineva) , se anunta aflux mare anul asta, au aparut deja si mai auzi cate un poc seara, sub rotile masinii.


In alta ordine de idei, anul asta am cam renuntat la treaba cu gradina, din lipsa acuta de timp. E cazul sa terminam casa, asta e clar! Dar tot m-am ales cu 3 straturi: ceapa, usturoi si patrunjel, ramase ca prin minune de anul trecut. In rest trifoi si livada. A! Plus vreo 16 cuiburi de barabule, pe care le infiintez azi cu progeniturile din dotare, pentru ca a vazut Lulu cum un fel de Chuck Norris cultiva cartofi pe Marte in sol extraterestru fertilizat cu... propria productie. Daaa, recomand filmul (Martianul), dupa ce il vedeti nu o sa va mai stresati daca va zboara vreo portiera sau capota de la masina, a reusit omul asta sa-si ia zborul de pe Marte intr-o naveta acoperita cu o prelata!


Daaar! Rarim si curatam via - era cvasi imposibil sa intri printre randuri; deci productia de baza e asigurata. Mai cosmetizam ceva pomi, mai curatam si nivelam curtea... Apropos de curte, ce Doamne iarta-ma sa seman pentru confort si aspect, trifoi pitic cu flori sau gazon? Sau amestec? Sunt intr-o maaare dilema!


In rest doar de bine, mi-a ajuns iarna pana-n gat, alta nu mai vreau degraba, visez la munca intensa in ograda si o si aplic, visez la casa noua locuibila si se naste. E de bine, as zice.


4 comentarii:

  1. Buna Roxana! Chiar ma intrebam ce este cu voi, dar am vazut comentariul tau pe blogul Simonei ( la un moment da) si m-am linistit. Foarte frumusel catelusul cel mic! Sa fie sanatos si sa va aduca multe bucurii si mai putine nazdravanii prin curte! Se pare ca deja s-a imprietenit cu inaripatele din curte. :) Nici eu nu am reusit sa pun prea multe, doar cateva seminte de busuioc intr-o jardiniera. L-am facut deja vedeta pe Instagram. :) Fara chef si noi. Nu stiu ce se intampla anul acesta, dar parca nu-i mare miscare. Creda ca o sa pun niste seminte de rosii direct in pamant. Astept sa se incalzeasca ca ne-a plouat de ne-a rupt. :) Va doresc sa aveti spor si sa se finalizeze casuta asa cum va doriti!

    P.S - Ai aflat ceva de Iuliana si Lucian?

    RăspundețiȘtergere
  2. Offf ... ce de schimbari-modificari !!! Ce oameni , pacat de suflete !! SANATATE , RABDARE SI SPOR VA DORESC!

    RăspundețiȘtergere
  3. Anul asta pauza gradina, ne concentram pe casa si curte, nu le putem face pe toate - ca nu-s numai astea, deh... Nu, nu stiu nimic de Iuliana si, chiar de nu ne cunoastem personal, imi fac griji si ma trezesc destul de des cu gandul la ei. Chiar o sa mai fac ceva sapaturi in sensul asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu as alege trifoiul alb, e si mai usor de ingrijit, si mai rexiztent la calcat. (de iuliana stiu ca e bine, si ea, si ai ei. atat.)

      Ștergere

Mulțumesc!