miercuri, 14 mai 2014

Ganduri printre picaturi de ploaie

Ploua intunecat si infundat si, culmea, nu ma deprima ! Ma face sa gandesc, sa creez planuri elaborate - pe care habar n-am daca le voi pune in practica curand - despre cum va fi casa noastra, gradina noastra, viata noastra noua.

Pentru moment sunt oaresce coplesita de tot ceea ce se intampla, de tot ce e de facut. Desi am plantat - nu eu, ci sotul, ca eu sunt 100% dupa fundul celei mici, bulgare de energie - sute de metri, parca nu e suficient. Mai vreau si vreau din toate ! Si ma tot intreb daca intr-adevar vor iesi plantute, voi manca la vara din gradina mea, daca le-am gandit bine, ce se va face si ce nu. Si sper ca anul urmator sa fac din gradina ceea ce am visat, un amalgam de culturi intortocheate si nu aceste straturi ordonate, frumoase, curate. Vreau o mini jungla de legume ! Stiti gradina lui Jamie Oliver? Sau gradina acelei tipe din Marea Britanie, care, pe vreo 250 m in Londra a reusit sa isi cultive o padure de de toate si se hraneste aproape exclusiv din ceea ce produce? 2 gaini si un amestec de tot ce iti poti imagina si isi traieste visul. Visez si eu sa ma pot aduna si organiza in asa fel incat sa imi transform miraculoasa mosie in visul meu si sa o cresc, sa o dezvolt, sa ma fac mare in ea, alaturi de ea. Pentru ca e o EA si nu un "it" cum ar spune englezul. Un Medeleni in sudul tarii visez, o gradina ca in romanele lui Vlad Musatescu (nu, nu Tudor!) - pe care de altfel va si recomand sa il cititi pentru relaxarea mintii si un zambet garantat.

Vreau banci din resturi de paturi si scanduri depozitate prin curte, vreau scaun cu flori si bocanci plantati in colturi strategice, vreau perdele de flori si garduri vii minune... Ma tot uit pe diverse pagini tip DIY - Do It Yourself cred ca s-ar zice, nu? sa fac cu manutele mele tot ceea ce imi trece prin cap, salvez poze, tutoriale, pun pagini la Favorite, in speranta ca la un moment dat le va veni randul. Si mai visez sa traiesc cat mai eco, sa fac economii cu cap (si nu, nu din motive financiare, ci pentru sufletul meu, pentru ca stiu ca se poate si e mai sanatos asa), sa gatesc traditional, sa redescopar retete pierdute ale strabunicilor, sa inventez altele noi sau sa le fur de te miri unde, sa imi coc painea in cuptorul cu lemne, sa fac fie si pizza acolo dar cu ce creste prin curtea mea. Sa am muuulte gaini si sa nu le dau nume pentru ca vreau sa le si mananc :) - am gasit omul potrivit sa le taie, eu una nu stiu daca as putea vreodata, sa am si gaini de poza, pe post de catei si pisici, sa consum doar lapte direct de la... mulgator :)) (ceea ce de altfel am si inceput sa fac si pitica e extra incantata, e prima oara de cand s-a nascut cand nu mai refuza biberonul, adora laptele asta), sa am branza de capra, faina direct de la moara, malai, sa prajesc oul din poiata mea. Sa am camera mea de lucru decorata in stil rustic, sa fie toate puse la punct, cu pivnita mea si camara mea si casuta din copac a copiilor, cu leagan pentru ei si balansoar pentru mine. Sa fac un cozonac cu nucile din nucul meu si sa invat sa intretin rasaduri - ca de iesit mi-au iesit, atat doar ca au murit toate. sa nu mi se mai ofileasca toate florile orice le-as face, sa produc compost bun si gras si sa ma lamuresc ce mama ma-sii e pana la capat cu mulcirea asta :).

Sa mi se coaca strugurii si sa fac vin si/sau otet :), sa il pun in butoaie si sa il servesc prietenilor, sa iau alambicul vecinului si sa fac tuica de corcoduse - ca Doamne, multe corcoduse mai avem !

Sunt ca o armata cu lancile scoase ce se napusteste asupra curtii si ma dezumflu artistic cand realizez ca Lulu in continuare imi vrea atentia si inca nu ma lasa sa fac mai nimic - mai ales ca inca nu locuim acolo, curtea e plina de cuie, sarme, caramizi, gropi, damburi - deja o prietena a lui Andi a reusit sa isi luxeze piciorul in una din ele. Asa ca... trebuie sa stau si sa imi rumeg toate gandurile si planurile si sa am rabdare si speranta ca se vor sedimenta si cand va veni vremea voi reusi sa ma dun si sa le pun in aplicare.

Chiar asa, legat de acest DIY credeti ca e o idee buna, ajuta pe careva daca public aici linkuri, poze, tutoriale despre asta? Am gasit nenumarate idei fascinante, simple, de bun simt ce ne fac sau viata mai usoara sau curtea si gradina mai frumoase si mai productive. Asadar sondaj: le inghesui pe blog? :)

12 comentarii:

  1. Pentru usurinta in accesarea viitoare iti recomand Pinterest-ul (www.pinterest.com). Acolo iti poti face albume cate vrei, pe criterii de interes (gradina, DIY, Crosetat, Mancare etc), cu poze, cu acces direct la sursa ulterior, fara sa-ti incarci "Favoritele" sau blogul. Stii site-ul?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, il stiu, multumesc. Ba chiar il folosesc la alte proiecte dar uite ca nu m-am gandit la el si pt asta. O idee buna ! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu vitez Da, sa se posteze aici idei frumoase, tutoriale, tot ce tine de DIY :)
    Cat despre starea resimtita, asa-i la inceput, o sa treaca urmatorii ani, si-o sa va mirati cate ati invatat, si cum de ati trait atatia ani fara activitatile pe care le veti intreprinde :)
    Spor in toate si curaj, in continuare, curtea e mare si frumoasa, e o baza solida pentru o gospodarie pe cinste!
    Ganduri bune va transmit de pe meleaguri pitestene :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mukltumesc pentru incurajari ! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Succes!
    Putem afla vreun link pentru gradina englezoaicei?

    RăspundețiȘtergere
  6. eu vreau sa la vad si sa imi clatesc ochii :P Pune si aici, dar trage-ma de manecuta cu ce ai postat...sa visez si eu la bucuria voastra din viitor ! ;)

    Laurab

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu sunt sigura ca vei face cam tot ce ai notat pe lista si multe in plus, aveti asa una vant si aveti si gradina. Eu inca nu am pamant si sunt sigura ca si eu voi avea cuptior in care sa coc cozonaci, placinte cu branza coapte pe frunze de hrean,fripturi si in jarul scos cartofi:))

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna seara. Totul este foarte simplu daca, impreuna cu sotul puneti pe hartie un plan simplu cum vedeti voi ca va arata totul finalizat si apoi va stabiliti prioritati pe etape, asa incet incet veti vedea crescand si pomul in care sa faceti casuta de joaca a copilului si arbustii cu fructe si florile parfumate si o gradina bine injghebata si in primul rand utila. O seara linistita cu multa inspiratie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Firefly's crochet - Pun si aici, gata, m-am hotarat. Tot ce imi sare in ochi si imi place sau ma inspira... postez. Niciodata nu sunt prea multe idei bune :)

    anca - iti doresc din tot sufletul propriul tau cuptor cu gradina aferenta ! :)

    Vasile Rosciuc - Am noroc ca sotul e un om foarte organizat si rational. Si cu visele mele imprastiate... trebuie sa iasa ceva. De una singura nu stiu daca m-as bizui sa pun pe hartie ceva inteligibil. Recunosc, sunt mai mult o visatoare decat o... na, ca n-am cuvant... om de actiune :).

    nelucraciun - o sa il caut, din pacate nu am retinut numele ei, era o emisiune candva pe Paprika TV.


    RăspundețiȘtergere
  10. Hmmm... arata cam in genul asta gradina ei, o nebunie, dar totul organizat, plantat strategic: http://www.google.ro/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.independent.co.uk%2Fincoming%2Farticle9259631.ece%2Falternates%2Fw620%2F31-Allotment5-Getty.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.independent.co.uk%2Flife-style%2Fhealth-and-families%2Ffeatures%2Fthe-great-british-rake-off--the-new-reality-show-where-allotments-are-the-focus-9259842.html&h=465&w=620&tbnid=fGrCUMUV2fyj0M%3A&zoom=1&docid=f4YLwDgak1DeDM&ei=KcFzU5n5OOPoygPc7IGIDg&tbm=isch&ved=0CK4BEDMoTTBN&iact=rc&uact=3&dur=384&page=6&start=68&ndsp=13

    RăspundețiȘtergere
  11. planuri, multe planuri, dorinte, aspiratii - asa si trebuie, plus ca nici macar nu trebuie sa le respecti pe toate, ca doar nu te obliga nimeni, faci ce, cand si daca vrei/poti. grija trebuie sa ai de doua aspecte: 1 - unde plantezi pomii, pe ei nu-i poti muta si fac umbra; 2 - necesitatile si antipatiile plantelor pe care vrei sa le cultivi. in rest - se rezolva/modifica totul in timp. orice plan traieste atata vreme cat nu-i finalizat, iar la curte mereu e loc de imbunatatiri; si daca le faci cu mainile tale... deja sunt cele mai faine din lume.
    linkurile ne sunt utile tuturor, unele idei pot fi puse in practica, altele nu, dar macar ne bucura ochiul si ne genereaza alte idei, aplicabile pe mosia fiecaruia. (eu a pus eticheta DIY si am dat linkuri grupate pe categorii, ca sa nu ingreuneze blogul: http://fusaru.blogspot.ro/search/label/DIY)
    mi-e tare drag cand vad framantarile tale, ma bucur pentru planurile si visurile pe care le ai, pentru dorintele si hotararea de care dai dovada. si-ti tin pumnii. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc, Simona ! Da, asa e, multe planuri care probabil se vor modifica in timp, se vor adapta si vor deveni ceea ce trebuie sa devina :)

    cat despre DIY... imi place maxim ideea de a face cu manutele astea 2 :)) asa ca probabil ca voi umple in timp blogul cu nebunii si apoi sper sa va arat si ce am realizat dintre ele.

    RăspundețiȘtergere

Mulțumesc!